dinsdag 24 november 2015

Over een uitdaging

Ageeth van de blog Ogenzalf had in oktober een uitdaging voor iedereen die daar zin in had. Maak een handig 'ding' voor een kleine hoeveelheid naaigerei. Lekker makkelijk bij je neer te leggen als je een knoop aan moet zetten of zoiets.
Hele leuke uitdaging, alleen was ik het een beetje vergeten, en weet je waarom? Omdat voor mij alles gauw te klein is. Je bent altijd meer nodig dan je denkt. Daarom heb ik een koekblik in de gang staan, met daarin de meest noodzakelijke dingen. Schaar, speldenkussen, garen, wat knoopjes, tornmesje, enz. Ook kan ik daarin de knopen, lusjes, draadjes e.d. doen die ik her en der in huis tegen kom. Handig als je de knoop die je ergens tegen kwam in huis (of in de wasmachine) weer wilt aan zetten.


























































Het blik heb ik ooit van mijn zus gekregen, vol met zelfgebakken koekjes. Wel zo'n 10-12 jaar geleden al. Sindsdien fungeert-ie als naaidoos. Ter vervanging van de veels te kleine die ik had. Bij dit blik staat er nog 1, van Verkade. Daarin verzamel ik alle patronen van applicaties e.d. die ik heb over genomen van patroonbladen, of zelf heb getekend. Zo hoef je niet steeds alles opnieuw te tekenen en het geeft inspiratie.






1 opmerking:

  1. Hartstikke leuk dat je mee hebt gedaan! En fijn dat er blikken zijn. Ik bewaar er stempelmaakbenodigdheden in en in een andere stempelinkt enzovoort.
    Het Verkade blik vind ik mooi en die je van je zus hebt gekregen ook, met een leuke herinnering.
    Fijne dag, X

    BeantwoordenVerwijderen