zondag 17 januari 2016

Nachos uit de oven

Vandaag maar weer eens een recept. Tijdje geleden alweer. Deze nachos aten dochter en ik zo'n 6 jaar geleden in Aarhus, Denemarken. Nu maken we ze regelmatig thuis. Je kunt op het wereldwijde web verschillende recepten vinden, zo doe ik het (voor 3 mensen). Kook een kipfilet (of meer als je met meer personen bent) 10 minuten in een pannetje water. Laat wat afkoelen en 'scheur' in reepjes. Deze even aanbakken tot ze iets bruin zijn. De paprika en de ui(en) kun je ook even fruiten. Doe de nachos in een ruime schaal, verdeel er kip, paprika, ui en tomaat er over. Flink veel geraspte kaas, en dan in de oven. Het hangt van je oven af, hoe lang, bij mij is het ongeveer 10 minuten. (200 graden) Doe een deel op je bord, en daarna creme fraiche en gesneden ijsbergsla. Eet smakelijk!
Van de paprika, ui en tomaat kun je ook een salsa maken met limoensap. Dit doe je dan op je bord pas over de nachos.













































Een fijn basisrecept vond ik hier voor jullie. Misschien handig om er bij te hebben, want ik ben geen goede schrijver. En bij het koken, ik doe altijd maar wat. Pas de recepten vaak aan naar wat ik in huis heb. Zo gebruikte ik deze keer mini-tomaten, want die lagen er nog, maar meestal gebruik in gewone tomaten, in blokjes gesneden.

2 opmerkingen:

  1. We eten dit nooit bij ons. Maar het ziet er erg lekker uit. Dus misschien tijd om eens te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zaterdag hebben wij tortilla's met allerhande vulling gegeten. Dat doen we om de week, dus een succes-recept. Zo lekker en gezellig! Jouw recept lijkt mij ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen