zondag 17 april 2016

Uit de oude doos: High Tea

Toen dochter 12 werd, wilde ze met haar vriendinnen een High Tea doen. Op een woensdagmiddag was het zover, de dames hadden nadat ze uit school waren gekomen, even een kleinigheid gegeten en gingen aan de slag met het maken van de hapjes. Nadat alles klaar was gingen ze een filmpje kijken boven en kon ik de tafel dekken. Deze had ik midden in de kamer gezet en aan de lamp wat serviesgoed gehangen, haar poppenserviesje van toen ze klein was. Om de tafel gezellig te dekken, hadden we in de stad gezocht naar spulletjes die de meisjes na afloop mee naar huis mochten nemen, o.a. kaarsjes en schoteltjes voor de gebruikte theezakjes.

































Op bovenstaande foto zie je onze vroegere eetkamerstoelen. Die staan nu bij oudste zoon in huis. Wij hebben nu witte DSR-stoelen met verchroomd onderstel van Charles en Ray Eames. (Die kreeg ik voor mijn 50e verjaardag, 3 jaar geleden.)

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er geweldig uit! 'De Dames' hebben het vast en zeker erg gezellig gehad samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan niet anders dan geslaagd zijn en een hele mooie herinnering (en lekker) Leuk idee en een prachtige uitvoering X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker origineel! Een ideetje dat ik ga onthouden voor mijn eigen dochter ( die binnenkort 11 wordt )...
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal heerlijk uit en vooral gezellig. Ik heb dezelfde stoelen zo te zien. Voorlopig houd ik ze, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, zeker ook omdat ze het eerst zelf klaargemaakt hebben. Het serviesje wat aan de lamp hangt hebben wij hier ook in huis. Was van onze dochter en nu spelt kleindochter er mee.

    BeantwoordenVerwijderen