zaterdag 21 mei 2016

Fries Museum





























































Afgelopen woensdag deden vriendin en ik een nieuwe poging om naar Leeuwarden te 
gaan. En het lukte. We gingen naar het Fries Museum voor 2 tentoonstellingen, breien en vilt. Vandaag laat ik 1 zien en over een paar dagen de 2e. De vilt-tentoonstelling van Claudy Jongstra vonden wij het mooist. Zo indrukwekkend. Als 1e laat ik jullie het pronkstuk (wat ons betreft) van de tentoonstelling zien, een cirkel met een doorsnede van een heel aantal meters met 300(!) vilten 'draden/koorden'. PRACHTIG. Dit krijgt straks een definitieve plek in het Medisch Centrum Leeuwarden. En verder waren er veel wandkleden te zien, en heel veel over haar werkwijze, wat erg leuk is.













































































Van het museum zelf heb ik ook nog wat foto's, maar voor vandaag laat ik het hierbij. De rest volgt.
http://www.friesmuseum.nl/

3 opmerkingen: