dinsdag 10 mei 2016

In de volkstuin 2

Zaterdag was ik even weer in de volkstuin om foto's te maken. Het was stralend weer. En er staat al heel wat boven de grond of bijna in bloei. Zoals bv. de pioenrozen, die ga ik goed in de gaten houden. En de spinazie kon al geoogst worden. Dat heb ik dan ook gedaan. Had namelijk nog wat groente nodig voor het avondeten. Wilde frittata maken van de couscous die overgebleven was op donderdag. Even een uitje aanbakken, spinazie erbij, laten slinken, de couscoussalade erbij, doorroeren en dan 4 los geklopte eieren erbij schenken. Met een deksel op de pan in 15 minuten (op laag vuur) garen. Het idee heb ik uit de nieuwste A-llerhande, het tijdschrift van supermarkt Albert Heyn. (mei 2016, blz.83) Uit de berm nog fluitekruid meegenomen voor op de tuintafel.










4 opmerkingen:

  1. Naast de rabarber groeit een kastanjeboompje? Leuk!
    En al de rest belooft ook smullen te worden!!
    Zelf heb ik dit jaar bijna geen groenten gezaaid of geplant, ik krijg het niet bolgewerkt.
    Ik ga me voorlopig op de siertuin concentreren. Behalve dan de fruitboompjes en -struiken, maar die doen zonder hulp hun best :-)
    Groetjes en nog veel tuinplezier,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moestuin ziet er goed uit. Heb je al rabarber gegeten? Ik zit nu in Nederland maar zou wel even om een hoekje willen kijken in de Franse moestuin. Het heeft daar veel geregend ondertussen dus verdrogen zal de tuin niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn pioenrozen zijn ook al flink gegroeid maar ik heb nog geen bloemknoppen ontdekt, toch eens beter gaan kijken. Spinazie hebben wij ook in de tuin, bedankt voor het recept idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pioenrozen zijn nogal eigenzinnig. Wij proberen ze te vermeerderen in de moestuin, maar het eerste jaar geven ze nauwelijks bloemen en nu in het tweede jaar voor de helft.
    Leuk recept en geweldig, de spinazie uit je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen