dinsdag 22 september 2020

Trui breien in opdracht

 In de zomer vroeg een kennis mij of ik een trui voor haar wilde breien. Dat wil ik wel proberen was mijn antwoord. Het patroon gekocht en garen besteld toen ik weer terug was van vakantie. Vol goede moed begonnen. Het ging eigenlijk best lekker, voor de eerste keer op een rondbreinaald breien. Maar toen het pand klaar was, vond ik het niet genoeg op het origineel lijken. En heb alles tot de eerste blauwe streep weer uitgehaald, 3 weken werk. Daarna met smallere strepen weer opnieuw gebreid, en dat lijkt er meer op. Hij is nog niet af, maar ik ben nu bij de tweede mouw, dus het eind is in zicht. Het eindresultaat volgt vast nog eens hier.

































12 opmerkingen:

  1. Oei wat een werk! Maar hij is prachtig, mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi boorddetail, met het boogje. Ik vind het prettig, top down breien. Het scheelt in elkaar zetten en makkelijk met tussentijds passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, de trui lijkt op de 2 truien die ik laatst breide. Die zijn voor mijzelf, want ik brei alleen voor mijzelf en voor mijn dochter. Zoals jij zo'n opdracht aanneemt, dat zou ik nooit durven. Ik ben veel te kritisch (perfectionist), ik zou er altijd wel wat aan zien waardoor het in mijn ogen niet goed genoeg zou zijn voor die ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Betekent een rondbreinaald dat de mouwen automatisch meegebreid worden? (Aangezien je wel een soort raglanstreep ziet). Mooi wordt ie. Ik hou van de combinatie blauw met bruin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In eerste instantie wel, totdat je bij de onderkant van het armsgat komt. Daar verdeel je het werk in drieën: mouw, lijf, mouw. Je breit meestal eerst het lijf en daarna elk voor zich de mouwen.

      Verwijderen
  5. Een hele klus maar ik vind de trui mooi (worden) en de kleuren prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Zo ervaar ik het niet Ageeth. Ik maak graag iets waar de ontvanger blij van wordt. En dat was dit niet. Misschien was de toon van schrijven niet helemaal goed ;-)

      Verwijderen
  7. Knap werk zeg!
    Mooi fijntjes en leuke kleurencombinatie.
    Brei ze verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent wel een doorzetter om na het uithalen weer te beginnen. De trui is mooi, ik hou van die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen