zondag 26 juli 2015

Vakantie 1 * Airbnb en Stensby

Gisteren schreef ik dat het lijstje van te bezoeken plaatsen weer langer was geworden.
Wij zijn vorige week terug gekomen van een heerlijke vakantie in Denemarken. En hebben toen weer heel veel gezien. Ook een aantal dingen van ons lijstje.
De komende tijd neem ik jullie mee op onze reis.
We hadden 2x een logeeradres geboekt via Airbnb. Een aanrader. Je hebt zo heel makkelijk contact met de plaatselijke bevolking, omdat je rechtstreeks met de eigenaar te maken hebt.
Vandaag het 'sommerhus' in Stensby. Locatie op Google Maps.
Dat ligt op het eiland Sjælland.




























































Omdat de eigenaren op familiebezoek waren op Bornholm, mochten we de hele tuin gebruiken. Ze woonden zelf in een bijzonder huis, met een glazen tussenstuk. Wat zal dat een licht in huis geven.















































Van mijn gebruikelijke bosje bloemen op tafel ben ik vergeten foto's te maken. Wel heb ik deze. Stenen, mooi tijdschrift. Altijd goed. (Je kunt de bloemen een beetje zien, voornamelijk grassen. Later vond ik nog Alliums in een berm.)








































Isabellas is een tijdschrift over tuinen en eten. Dat zijn de hoofdthema's. Vaak staat er ook wel iets over wonen in, en soms over reizen.
Gør haven vild og smuk = Maak de tuin prachtig en mooi.
Giv maden en gang røg = Geef het eten een rooksmaak (zo rook je vis, kip, aardappels en kaas zonder rookoven)

1 opmerking: