maandag 18 januari 2016

Maandag Wasdag







































Op Pinterest zie je heel veel foto's van waslijnen. Erg mooi, vind ik. Zelf zie ik ook wel vaak waslijnen vol met was, en wil ze ook wel fotograferen, maar meestal durf ik niet zo goed. Zo privé eigenlijk. Een enkele keer doe ik het toch. Zoals bovenstaande foto. Dit was in Volendam, waar ik eind oktober was. Ik laat de foto hier in zwart-wit zien, mooier, en omwille van privacy. Heb ook nog wat mooie plaatjes van Pinterest om te laten zien.














































Na (heel) lang zoeken kwam ik ook deze foto nog tegen op mijn computer. Dit was in Denemarken tijdens onze zomervakantie in 2015. Ik wist dat ik de foto had gemaakt, maar kon hem niet vinden. Uiteindelijk kwam-ie toch boven water.



7 opmerkingen:

  1. Je (eigen) laatste foto vind ik zo prachtig mooi!
    Ik herinner mij vooral mijn oma's ondergoed aan de waslijn ;-) Wat waren haar onderbroeken groot! Ik ben opgegroeid met wasgoed aan de waslijn. De gedraaide lijn waar je de was tussen de touwen moest wringen (dus zonder wasknijpers) Was niet zo idyllisch als op de foto's.
    Maar het is wel een soort van ontroerend mooi allemaal <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Zweden hebben we de Kustvägen gereden en daar hing bij een kustplaatsje de was aan een soort stellages. Heel simpel, maar erg mooi gezicht. Ik weet niet of ik er een foto van heb gemaakt. Ik denk het wel maar waarschijnlijk zonder de was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een foto hebt, ben ik er erg benieuwd naar, misschien wil je er een blogbericht aan wagen?

      Verwijderen
    2. Ik heb de foto opgezocht. Hier is ie te zien: https://www.dropbox.com/s/la6n6nq6nt7ex3w/IMG_3911.jpg?dl=0. Een blogpost zal ook wel volgen, maar dat duurt nog even :-).

      Verwijderen
    3. Dat lijken wel stellages om visnetten op te drogen.

      Verwijderen
    4. Ik denk dat ze die daar ook voor gebruiken.

      Verwijderen
  3. Wauw! Het gaat niet om wat eraan de waslijn hangt (privé) maar om het totaalplaatje... jouw foto uit Denemarken vind ik prachtig! Liefs Marloes

    BeantwoordenVerwijderen