woensdag 27 januari 2016

Meisje met de parel

Zoals ik hier wel eens verteld heb, is dochter dol op het schilderij Meisje met de parel. Wij hebben het schilderij ook bekeken in het Mauritshuis in Den-Haag. Dat kun je lezen in de blogpost van 5 Juli 2015. Het lijkt er op dat ik het ook al heel lang mooi vind, maar was me daar niet van bewust. Maar naar aanleiding van ons bezoek aan het Mauritshuis, ging ik even zoeken in mijn zeer uitgebreide kaarten-voorraad naar getekende kaarten van het Meisje. Deze heb ik wel al een paar jaar. Ze zijn in zwart-wit, precies wat ik mooi vind en zijn van het merk Zusss. En bedacht toen dat het leuk zou zijn om de parel-oorbellen die ik kreeg van man op de dag dat we gingen trouwen, op deze kaart te maken, 1 voor dochter, en 1 voor onszelf.





4 opmerkingen: