maandag 26 september 2022

Experimenteren

Van verschillende kanten kwam de hooikist/hooimadam voorbij. Om het eens uit te proberen, zette ik een pan met worteltjes in een oud dekbed. Want er was gevraagd, of ik ze wilde gaan maken voor een klein winkeltje in de buurt. Mijn reactie was, nou, dat weet ik nog niet. Want het is een lastig werkje, met zo'n dikke vulling. Ik heb er eentje gemaakt voor mijzelf, en daar blijft het bij. Daarin 'kookte' ik als eerste eieren, en ook dat ging goed. Daarna courgettesoep en broccoli, allemaal gelukt. We zijn wel van plan om hem in de toekomst te blijven gebruiken bij het eten maken. Maar dat vergt wat aanpassing van mijn kant, ik moet dan namelijk wat eerder bedenken wat we gaan eten, en daar ben ik niet heel goed in. Maar oefening baart kunst, zeggen ze....

























10 opmerkingen:

  1. Interessant in deze tijden. Ik heb geen idee hoe je ermee moet omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zet het gewoon in bed onder het dekbed om te garen. Doe ik al jaren..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best leuk om te doen en het spaart gas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw hooimadam ziet er hip uit.
    De eieren zijn goed gelukt, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best een goed idee in deze tijd van energie besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb het vorig jaar in de winter ook gedaan met erwtensoep en stoofpeertjes.
    Vooral als iets lang op het gas moet is dit wel fijn.
    Je moet inderdaad wel vroeg beginnen met zoiets, maar het was goed gelukt.
    Ik had het op de logeerkamer onder een oud dekbed geprobeerd, maar ben er nog niet toe gekomen om een hooimadam te maken, als speelt het de afgelopen dagen wel door mijn hooft. Op internet is er veel over te vinden. Die jij hebt gemaakt is mooi, helemaal jou stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn. Leder deed vroeger al rijst e.d. onder het deken van haar bed. Ikzelf heb er nooit aan gedacht, maar het is hier natuurlijk makkelijk te doen in het appartement met een slaapkamer naast de keuken. Zelf maken lijkt me nog wel een dingetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het ook wel Mieke. Het is eigenlijk te dik voor onder een huis-tuin&keuken naaimachine.

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Dat had ik ook maar bedacht Mieke. Wel handig met gelijkvloers inderdaad. Ik zie mij niet elke keer met een pan de trap opgaan....

      Verwijderen