vrijdag 14 april 2023

Laatste Deense les

20 jaar heb ik Deense les gevolgd in de wintermaanden. Onze 'juffrouw' gaat ermee stoppen i.v.m. haar leeftijd van 70+. Omdat we het allemaal zo jammer vinden, zijzelf incluis, gaan we vanaf september 1x per maand gewoon gezellig Deens praten met elkaar tijdens de wintermaanden. Vorige week dinsdag gingen we met elkaar eten als afscheid. Aan een mooi gedekte tafel, met een paasloper van ca. 80 jaar oud (geborduurd door de moeder van onze juf), aten we o.a. gevulde kastanjechampignon, 2 hartige taarten, rijstsalade, en als toetje fruitsalade met ricotta-citroentaart. Die taart had ik gebakken, naar recept uit het Deense tijdschrift Isabellas.







9 opmerkingen:

  1. Geweldig, 20 jaar Deense les! Du må da kalde dig en ekspert. Godt gået! 👍💐

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tusind tak Dorien. Jeg vil tage det som en kompliment fra dig.

      Verwijderen
  2. Dat vind ik nu echt knap van je om 20 jaar naar de Deense les te gaan. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een mooie afscheidsviering. Leuk dat jullie nog maandelijks bijpraten in het Deens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, feestelijk en gezellig. Een mooi afscheid van jullie lerares.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twintig jaar Deense les, jj bent een doorzetter. Leuk dat jullie gewoon door blijven gaan.En wat ziet dat er allemaal lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is lang! Knap hoor.
    Als liefhebber van Denemarken wel geïnteresseerd in je niveau van Deens converseren. Kun je je goed redden in het Deens als je op vakantie in Denemarken bent?
    Gezellig dat jullie blijven samenkomen. Bijzonder hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk idee om zo toch actief bezig te blijven met de Deense taal. Ik ben benieuwd of ik er wat van ga begrijpen als ik er over een paar weken ben (denk het niet, haha).

    BeantwoordenVerwijderen