zondag 18 augustus 2024

Natuurspreukenpad

Op 9 juli kwam Ageeth naar Zwolle, en we gingen een wandeling doen. Even daarvoor had ik een boekje van Nivon gekocht. Daarin een stadswandeling langs dierengevelstenen en ornamenten. Ik had koffie en koek meegenomen, die dronken we op een bankje in park Eekhout. Daarna begonnen we onze wandeling. Ik heb niet heel veel foto's gemaakt, te druk met kijken en bijkletsen ook. Leuk om te noemen is de gevelsteen van het hondje op het pand van F-ebo. De spreuk hierbij was: de hond in de pot vinden. Dat zal je bij f-ebo niet snel gebeuren lijkt mij. Het boekje is verkrijgbaar bij de Zwolse boekhandels, mocht je de wandeling ook willen doen.
























foto 1 - terwijl ik stond te wachten op Ageeth
foto 2 - in de binnentuin van museum Anno, De geschiedenis is nooit af, wat niet is vastgelegd bestaat niet
foto 3 - gevelsteen Het hondje ('t Untie op z'n Zwols)
foto 4 - boven op het pand staat ook nog een keer 't Hondje 1669
foto 5 - Melkmarkt 14, de classisistische halsgevel met o.a. adelaars en dolfijnen
foto 6 - de spreuk hierbij was: hij kijkt met arendsogen rond, dit betekent dat iemand scherpziend rondkijkt. Met andere woorden hij kijkt met argusogen. Argus was in de Griekse mythologie de 100-ogige wachter.

4 opmerkingen:

  1. Altijd gezellig met een medeblogger op pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dag uit. Zo jammer dat Ageeth niet meer blogt. Ik zit ( wil) niet op insta dus ik mis haar leuke inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke leerzame wandeling, zo zie je de stad ook weer met andere ogen. Gezellig om het dan samen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo samen op pad!
    Nu ben ik nieuwsgierig naar dat hondje. De volgende keer eens goed opletten als ik in de buurt ben.

    BeantwoordenVerwijderen