woensdag 14 augustus 2024

Zomervakantie 2024 - 6

Over de rest van de vakantie kan ik kort zijn, want die hebben we doorgebracht in het ziekenhuis. Zoals jullie zagen in het vorige bericht, waren we op maandag bij Stevns Klint, ca. 70 km van Ishøj. Op de laatste plek daar is mijn man gevallen en heeft zijn heup gebroken. Met de ambulance naar het ziekenhuis in Køge, zo'n 25 km van de camping. Gelukkig kreeg ik van de campingeigenaren een fiets te leen en kon zo gemakkelijk op bezoek elke dag, de fiets mag mee in de trein. Als ik weer terug op de camping was, maakte ik het mij met eten gemakkelijk. Heerlijke salades gekocht, en die bij de tent of op het strand opgegeten. Af en toe een ijsje moest ook kunnen. Na een week kon man weer naar de camping. We huurden een caravan, want in de tent op de grond slapen mocht niet. Op woensdag heb ik de tent afgebroken en de auto ingepakt. Oudste zoon kwam woensdagavond naar ons toe gevlogen en op donderdag 1 augustus heeft hij ons veilig thuisgebracht.






























11 opmerkingen:

  1. Nou zeg, dat is ook wat. Wat een einde van jullie vakantie. Gelukkig kon je met de fiets en die caravan was ook een goede oplossing. En dan oudste zoon die te hulp kwam, en zijn jullie goed thuis gekomen. Pff, veel beterschap voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ach, wat een ellende! Een gebroken heup en dan toch weer na een week het ziekenhuis uit?! Ik hoop dat het goed gaat met hem...en nog een geluk dat hij niet de hele klint afkieperde. Ja ja, nu heb je ook de deense gezondheidszorg kunnen meemaken. Ik hoop naar redelijke tevredenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dorien, tot volle tevredenheid. Ze waren zeer lief voor ons en de artsen en fysio geweldig.

      Verwijderen
    2. Fijn, compliment dus voor "mijn" landje! Beterschap voor je man.

      Verwijderen
  3. Beterschap voor je man en wat een vervelend eind van een mooie vakantie. Ik hoop dat hij snel en goed hersteld! Lief dat jullie werden opgehaald door zoon en dat de campingeigenaren te hulp schoten met caravan en fiets. Ik denk dat je deense woordenschat flink is uitgebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig spreek ik Deens. En daar was ik deze keer extra blij mee. Alhoewel iedereen ook goed Engels spreekt.

      Verwijderen
  4. Jemig Jeanette. Dat is niet niks. Wat zal je man een pijn hebben gehad en jullie zorgen. En wat een lieve oudste zoon! Hopelijk gaat het nu steeds beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat een pijnlijke val. Gelukkig is Denemarken voor jou bekend gebied en kun je je goed redden. Fijn dat hij al snel weer uit het ziekenhuis mocht en dat zoon jullie weer thuis heeft gebracht. Ook de laatste dagen heb je nog mooi vastgelegd op foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is wat, een heup breken terwijl je op vacantie bent. Petje af voor jou Jeanette. Met al je zorgen om man heen en weer naar het ziekenhuis peddelen, blijmoedig salades zitten eten bij de tent en met behulp van een lieve zoon weer naar huis rijden. Sterkte voor je man maar ook een beetje voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, wat een vreselijk ellendig einde van jullie vakantie. Fijn dat je jezelf zo goed kon redden. Je werd goed geholpen en wat fijn dat je ,daardoor, ook goed voor jezelf kon zorgen. Fijn dat jullie zoon kwam, een hele organisatie om dat allemaal te regelen. En pijnlijk voor je man, zo'n lange reis. Gelukkig nu weer in jullie eigen huis. Sterkte met de revalidatie. En voor jou een dikke pluim voor hoe je je daar gered hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och jeetje ... wat naar zeg! Hopelijk herstelt je man goed? Dat zal vast nog een lange revalidatie zijn. Je heup breken is niet niks.
    Dapper dat je met trein en fiets heen en weer pendelde tussen ziekenhuis en camping. En bijzonder hoe je ook deze dagen en belevenissen op de foto vastgelegd hebt. Die ijsjes had je meer dan verdient!
    Fijn dat de hulp in het ziekenhuis en van de mensen op de camping goed was. Wat fijn dat jullie zoon jullie op kon komen halen.

    BeantwoordenVerwijderen