zondag 12 juli 2020

Dagje Sint Maartenszee

Zondag 5 juli gingen we een dagje naar zee. Het waaide mega hard die dag. Toen we het strand opkwamen werden we gezandstraald. Het was geen koude wind gelukkig. Tijdens de heenreis regende het eigenlijk de hele tijd. Vanuit het westen zou het beter worden, dus vandaar dat we de gok namen om toch te gaan. En dat was ook zo, we hebben ook aardig wat zon gehad. Wat is Nederland toch mooi. Vooral alles met water. De dijk Lelystad-Enkhuizen (en retour) was onze route. Op de laatste foto zie je mijn souvenirs van die dag.










 






 



14 opmerkingen:

  1. Dit is een stuk Nederland dat ik helemaal niet ken, ook de dijk Lelystad-Enkhuizen niet. Maar wat heerlijk, dat strand! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer of geen weer ik kan altijd genieten van de zee.
    Die bloem op de laatste foto nam ik ook mee van zee laatst. Weet jij hoe deze heet?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen bloem maar de zaadcluster van de kraailook. Smaakt naar look en is eetbaar.

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor je reactie. Ik wist dat het een Allium was, maar niet welke.

      Verwijderen
  3. Weer of geen weer ... de zee is altijd mooi, vind ik.
    Mooie foto’s!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij namen vaak gasten uit het buitenland (werk man) mee naar de dijk Enkhuizen-Lelystad. En dan vooral vanaf Enkhuizen. Dat is echt de mooiste dijk van Nederland.
    Mooie foto's.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ken je ook het grote ijzeren kunstwerk aan de kant van Lelystad?

      Verwijderen
  5. Heerlijk zo’n dag lekker uitwaaien. En als de zon dan ook nog komt voelt dat extra fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, die foto's van strand, zee en duinen. Daar krijg ik nooit genoeg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, het strand. Je laat ons weer even meegenieten met die mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, je zat precies in het gebied waar ik ook altijd kom! Dank voor je lieve reactie trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hè, zo'n dag aan zee. Ik ben ook al wezen uitwaaien bij Ouddorp, en de Kwaaie Hoek bij Stelendam. Nederland is prachtig, en de Costa's mogen van mij gestolen worden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n dag aan het strand. Het is ook een mooi voorproefje op jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen