donderdag 9 juli 2020

Knijperschort

Een aantal jaren geleden maakte ik voor een vriendin een knijperschort. Deze was tot op de draad versleten zei ze, en vroeg voor haar verjaardag een nieuwe. Omdat ik van de vorige geen patroon had (of niet bewaard?), heb ik wat plaatjes bekeken en zelf een patroon gemaakt. Alles met dubbele stof, kijken of dit steviger is. Gelukkig is-ie helemaal goedgekeurd en al volop in gebruik.




































































Omdat ik samen met een vriendin een kado zou geven, deden we er ook een zak met pip bags bij en stopten alles in een ovenschaal. Dan nog een foto van haar lievelingseiland Terschelling erbij en klaar zijn we.

Misschien ga ik het knijperschort ook nog wel aan de webwinkel toevoegen. Ze zijn leuk om te maken en te gebruiken.

11 opmerkingen:

  1. Geweldig ook de kleur, ik had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd. En ook nog eens hartstikke handig. Mooie cadeautjes heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk, en handig! Ik heb een knijperzak, met bovenin een stokje waarin een haakje is aangebracht, zodat je hem kunt ophangen aan je waslijn of wasrek. Reuze handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk schort. En wat heb je er een prachtig kado van gemaakt. Met de pittenzakjes en de mooie foto wordt vriendin echt verwend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig! Mooi stofje heb je er voor gebruikt. Leuk cadeau met de andere spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even voor mijn beeld; de knijperschort doe je om als schort als je was gaat ophangen? Ik vind 'm mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Ageeth. Mijn vriendin 'zweert' erbij. Maar je kunt het natuurlijk ook aan de waslijn hangen :-)

      Verwijderen
  7. Mooie cadeautjes heb je gemaakt en zo gezellig ingepakt.
    Knijperschorten heb ik al vaker voorbij zien komen. En steeds als ik buiten bij de waslijn buk om een wasknijper te pakken, denk ik "handig zo'n schort". Jouw exemplaar is ook nog eens stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende het ook niet. Mooi zo’n zelfgemaakt exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee, een knijperschort. Je vriendin was er vast blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen