maandag 20 februari 2017

Hygge




























Hygge, zo heet de nieuwe Scheepjes crochet-a-long. Dat is elke week een stukje van een patroon en aan het eind van de periode heb je iets moois gemaakt. Volgens het patroon maak je een sjaal, maar ik weet nu al dat ik zo'n sjaal niet zal dragen. Daarom heb ik bedacht om een kussen te maken. Het komt me ook beter uit dat een kussen ietsje kleiner is. Een lieve oud-buurvrouw vroeg me om dit samen te doen, en dat wil ik graag. Want samen iets doen, dat is toch helemaal Hygge!!!!

'Hygge'  is een Deens woord, wat gezelligheid betekent. Je kan het vast wel voor je zien: in een warme en knusse omgeving zijn, heerlijk relaxed op de bank haken of breien, lekker eten, je favoriete trui dragen, een kop warme thee drinken, samen zijn met vrienden om leuke herinneringen op te halen, het is allemaal Hygge.

Bron: http://www.scheepjes.com/nl/cal/scheepjes-cals/scheepjes-cal-2017/informatie/

Door de persoonlijke omstandigheden van mijn oud-buurvrouw begonnen wij niet op de startdatum, 15 februari. Wij beginnen wat later. Als ik meer heb gedaan, zien jullie dat hier weer. Wat ik wel alvast gedaan heb is een proeflapje haken om te kijken of het een beetje overeen komt met het patroon. En het borduren op het haakwerk heb ik ook geprobeerd.







































































Hier kun je meer lezen van de ontwerpster: https://haakmaarraak.nl/hygge-cal-the-new-scheepjes-cal-for-2017/

7 opmerkingen:

  1. Jaa..ik had hetzelfde idee...ik ga een kussen maken...meer iets voor mij. Enne...ik ga maar eens langs bij Sostrene gene geloof ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je proeflap ziet er veelbelovend uit. Je weet dat ik van al die kleuren hou, maar ik vermoed dat jij het niet zo bont maakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lapje ziet er al prachtig uit, ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je proeflapje ziet er veelbelovend uit.
    Mooie kleuren gebruik je!
    Veel haakplezier samen. Leuk om zoiets samen te doen!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ziet er geweldig uit. Net een crochet along achter de rug en ik wil niet meteen met een nieuwe beginnen. Alhoewel je maakt me wel aan het twijfelen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee! Ik vind het echt een prachtige sjaal, maar ben niet zo van de CAL's. Het proeflapje is al geslaagd, ik ben heel benieuwd hoe het kussen wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik normaal gesproken ook niet. Maar ik maak er ets anders van, niet met een voorgesteld pakket. Én ik ben gevraagd door een speciaal iemand, dus dan wil ik het wel proberen.

      Verwijderen