donderdag 16 januari 2020

Mijn gehaakte pop

Het boek Mijn gehaakte pop van Isabelle Kessedjian kocht ik in 2014, de pakbon zat nog voor in het boek. Pas heel veel later ben ik aan de pop begonnen, ik weet niet precies meer wanneer, ik denk 2017/2018. Vorig zomer haakte ik er ook aan en toen ik bij de haren was aangekomen, moest ik bedenken welke kleur. Toen lag het project weer stil. Vrijdagavond 3 januari 2020 pakte ik het weer op. Ik haakte het laatste deel van het hoofd. En knipte de draden voor het haar. Na heel wat plaatjes op pinterest bekeken te hebben, vond ik een blog waar het goed werd uitgelegd. En diezelfde avond nog was ze klaar. Ik vraag mijzelf regelmatig af, waarom ik dingen zolang laat liggen.... Ik ben heel blij met hoe ze uiteindelijk is geworden. Ze heeft een lief gezichtje, en haar haren vind ik goed gelukt. Kijken jullie zelf ook maar even. En een andere keer laat ik wat accessoires en kleding zien die ik ook haakte/maakte.







































































Op de blog van Sandra, Beautiful boardwalk, vond ik hoe je de haren op het hoofd maakt. Ik het boek staat alleen, bevestig de haren op het hoofd. Ik las op meerdere blogs dat de beschrijving in het boek summier was, en dat klopt. En je moet ook goed in de gaten houden of de kleding past. Ik volgde trouwens niet helemaal de beschrijving, want ik maakte eerst benen en lijf. daarna haakte ik de armen en haakte die direct aan het lijf en ging daarna verder met het hoofd. Het later opnaaien van het hoofd is iets waar ik niet goed in ben. Dat gaat altijd wiebelen.

10 opmerkingen:

  1. Ze is leuk en wat een bos haar!
    Het lijkt net of sommige dingen 'in de week moeten liggen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk boekje hè. Ik heb het ook maar nu je het zegt, het poppetje is er nooit gekomen (al kan RoosjeMijn er maar zo op gebaseerd zijn :) dat wiebelige hoofd is volgens mij een bekend verschijnsel, dat zie je ook op de foto's in het boekje (en de bos haar geeft daar extra gewicht aan). Maar een schatje is het. Ik ben benieuwd naar de kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk. Benieuwd naar de kleertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje! De haren zijn erg mooi geworden. Ik ben benieuwd naar de garderobe die ze gaat krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat is ze leuk zeg!!! Knap gedaan Jeanette!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed gedaan! En ik benieuwd wat je haar gaat aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!
    Ze heeft prachtige bos met haren.
    Ook hier blijven dingen wel eens liggen en dan is het zo ineens in een mum van tijd af.
    Ben benieuwd naar haar garderobe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat netjes gemaakt, leuk is ze geworden! Dat herken ik wel, aan projecten beginnen en vervolgens laten liggen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige pop. Lijkt me best lastig, vooral het haar. Ik ben benieuwd naar haar kleding, ze ziet er vast schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen