zaterdag 6 april 2024

Grannyvest

In de Durable haakagenda van 2024 staat een heel leuk grannyvest. Eigenlijk is dat de reden dat ik die agenda dit jaar heb (en een klein beetje dat de patronen door een Zwolse zijn ontworpen). Dit is de eerste die ik heb gemaakt, maar de tweede staat al op de naald. En dochter heeft er ondertussen al eentje besteld. En buurvrouwvriendin I krijgt er een voor haar verjaardag in mei, die was er ook weg van. Je begint met een hexagon, die in mijn ogen enorm kreukelt en waarvan ik dacht dat het niet goed zou komen. Maar ineens kon ik hem dubbel vouwen, en ontstond er een half vest. Je haakt nog zo'n deel en op het rugpand en de bovenmouwen haak je ze aan elkaar. Daarna voeg je nog wat lengte toe aan de mouwen en onderaan. Boorden en klaar ben je.







6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vest. Het lijkt een simpel patroon, maar ik denk dat het toch veel werk is. Met al die bestellingen ben je nog wel even bezig. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het resultaat is prachtig. Het klinkt ingewikkeld. Ik zie de delen nog niet zo voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, ik zou er zelf een voering in maken fel gekleurd als contrast om hem minder 'granny' te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!
    Je hoeft je niet te vervelen met al die wensen.
    Op de laatste foto is zo mooi zichtbaar wat je beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi vest met bijzonder rugpand. Je hebt er veel succes mee.

    BeantwoordenVerwijderen