vrijdag 20 september 2024

De Jozefkerk

Tijdens de wandeling om de Dahlia's te bekijken, zag ik ook de kerk er tegenover. Deze is niet meer als kerk in gebruik, maar is omgebouwd tot appartementen. Lijkt mij een mooie, bijzondere plek om te wonen. En ombouwen zouden ze misschien wel met meer gebouwen moeten/kunnen doen, zonde dat ze verloren gaan. Op dit moment is er hier in Zwolle een discussie gaande over het wel of niet afbreken van dit gebouw. Persoonlijk zou ik het heel erg jammer vinden. Ik vind het prachtig en karakteristiek.






2 opmerkingen:

  1. Bij mij in de buurt wordt ook een kerk tot appartementen verbouwd. Ik vind het een heel goed idee. En dat gebouw waar je naar verwijst is prachtig, zou zo jammer zijn om dat te slopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerken in Denemarken zijn erfgoed en ook al komen er weinig mensen, ze blijven bestaan.🙃

    BeantwoordenVerwijderen