vrijdag 4 mei 2018

Gerard ter Borch

Vorige week ging ik op een middag even naar museum De Fundatie. Ik had vooraf niet gekeken welke tentoonstelling er was. En daarom kon het gebeuren dat ik er niks aan vond, maar gelukkig heb ik een museumkaart en kon zo naar binnen. Het betroffen schilderijen van Neo Rauch (Leipzig, 1960), volgens de tentoonstellingsflyer één van de belangrijkste kunstenaars van dit moment. In het andere gedeelte van het museum stellen ze elke keer een ander deel van hun eigen collectie ten toon. En dat vond ik wel mooi. Het betrof een serie portretten van een welgestelde familie. O.a. geschilderd door Gerard ter Borch. Maar zoals vaak het geval is bij mij, vind ik het gebouw mooier of interessanter. En in dit geval hoe de moderne verlichting e.d. in het oude gebouw is verwerkt.






































1 opmerking:

  1. Hahaha ... gezellige post om te lezen. Mooi is dat hè, hoe je oog om heel andere dingen kan vallen als waar het in het gebouw oorspronkelijk om draait. En ook dat zijn interessante dingen om te bekijken. Inrichting, verlichting. Doorkijkjes in een museum naar buiten kunnen soms ook zo mijn aandacht trekken. Bij jou ook?
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen