maandag 20 augustus 2018

Dank je wel diner 2

De afgelopen maand, eigenlijk al sinds ik terug ben van vakantie, heb ik het gevoel dat ik met bloggen steeds achter de feiten aan loop. Dat komt omdat ik graag de vakantiefoto's wilde laten zien, maar ondertussen heb en doe je ook steeds dingen die je óók wilt laten zien. Vandaar dat sommige dingen wel een maand later aan de beurt zijn, of nog later. Zoals dit etentje. Het vond plaats op 11 juli jl. Direct toen we terug waren van vakantie pakte ik de deense tijdschriften erbij om iets lekkers uit te zoeken om het echtpaar waar ik altijd mee naar deense les rijd, te bedanken. En ik vind het dan leuk om 'deense' dingen te maken. Als voorgerecht hadden we lauwwarme pestosnegle (uit het tijdschrift Isabellas), hoofdgerecht de aardappelschotel uit Boligliv die ik jullie liet zien op 6 augustus, en als toetje ijskoffie, ook uit het blad Isabellas.
De tafel had ik gedekt met ons gewone servies gecombineerd met blauwe deense bordjes. Deze worden elk jaar ter ere van moederdag en kerst uitgegeven, en soms van een plaats of gebied. Dochter en haar vriend  waren er ook bij, totdat ze weggingen om met een groep voetbal te kijken. Daarom hadden zij de ijskoffie 's middags voorgeproefd en goedgekeurd.





































De pestosnegle maak je supersnel met een blikje croissantdeeg. Verdeel het deeg in 2 langwerpige stukken. Smeer op de ene een laagje groene pesto, leg de andere er op en besmeer met rode pesto. Oprollen en in 6 plakken snijden. Afbakken gedurende een kwartier in een oven van 170 graden celsius.
De ijskoffie is ook makkelijk te maken. Laagje koffie in een glas, bolletje vanille-ijs, slagroom, hazelnoten in ahornsiroop en mokkaboontjes.

4 opmerkingen:

  1. Je gedekte tafel is een plaatje en het eten vast heel erg lekker! Goede ingrediënten voor gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm! Klinkt lekker én bovenal gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er gezellig uit en van die ijskoffie ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen