zondag 17 maart 2019

Broche

In deze blogpost van Alet ging het over broches. Toen zei ik in een reactie dat ik die van mij ook eens op zou zoeken. Dus .... hier zijn ze. Ik dacht eigenlijk dat ik er meer had, maar ik vond er maar 2. Vooral de metalen (ca. 5 cm doorsnee) is heel veel gedragen, maar de laatste keer was denk ik wel 25 jaar geleden, misschien wel langer. En ik kreeg er eentje op mijn verjaardag, met de suggestie om het als woondecoratie te gebruiken. Het is porselein, een scherf?, waarop is getekend. Echt mooi! Dus het verdiepte lijstje wat ik nog had liggen, kwam van pas. Dank je wel Alet voor het idee!





































































P.S. De kroontjes zijn op de bus gegaan. Marthy en Willy, jullie zien ze volgende week verschijnen.

6 opmerkingen:

  1. Een mooi ere-plaatsje voor een prachtige broche!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Jeanette! Het is keramiek, een stuk van een niet gelukte vaas of pot. Die is bewerkt en er is een broche van gemaakt. Het is van Kesemy Design in Amsterdam, daar hebben Celena en ik afgelopen zomer een workshop 'Intro to clay'' gedaan.
    Er staat in een kast nog een plexiglas ladekastje met mijn oorbellen uit de jaren 80 en broches uit de jaren 90. Ik ga ook maar eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel benieuwd naar de schatten uit een lang vervlogen tijd.
      En ik heb al even op de site van Kesem(y) gekeken.

      Verwijderen
  3. Wat enig, zo in dat verdiepte kastje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De metalen broche heeft wel wat weg van een Zeeuwse knoop.
    Mooi dat scherfje met de tekening, het past goed in het lijstje.
    Nog op het nippertje het ps berichtje gelezen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral de zilveren broche vind ik mooi, doet me denken aan een broche die ik ooit van mijn man kreeg en die ik natuurlijk nog heb. Oh, dat ik een kroontje krijg, wat leuk. Daar ga ik iemand blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen