zaterdag 9 maart 2019

Ommeubileren

Gebeurd het bij jullie thuis wel eens: om-meubileren? Dat betekent bij ons dat er meubels/spullen van kamer wisselen. En soms ook gezinsleden. In de 3 huizen waar we met onze kinderen gewoond hebben/nu nog wonen, zijn we regelmatig aan het verhuizen geweest binnenshuis. Soms omdat ze niet meer blij waren met de plek, soms omdat er andere behoeftes ontstonden, of iemand was een kast beu, en 1 van de anderen vond die wel mooi, we hebben wat afgesjouwd met die spullen. Op dit moment ben ik al mijn handwerkspullen in 1 kamer aan het verzamelen, en ik hoop dat mij dat gaat bevallen (want het is meer werk dan gedacht). Allerlei kasten en de commode staan langs 1 muur, aan de andere kant zit een buro (is van dochter en jongste zoon geweest). Hier een paar foto's van het begin.



9 opmerkingen:

  1. Zelf vind ik het heerlijk om alle spullen (zo veel mogelijk) bij elkaar te hebben.
    Jouw kamer ziet er opgeruimd en gezellig uit. Handwerk je ook op deze kamer?
    Succes verder met "ommeubileren".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorheen had ik een andere kamer tot mijn beschikking, maar daar zat ik nooit. Ik zit/zat altijd aan de eettafel. Maar deze kamer heeft grote ramen op buro-hoogte, dus nu ga ik het wel proberen. Maar dan met name voor 'werk', en niet voor het gezellige handwerken voor mijzelf.

      Verwijderen
  2. Het lijkt mij heerlijk om al mijn spullen op één plek te hebben! Dat zal wel een keer gebeuren wanneer de jongens het huis uitgaan. Het zal je niet verbazen dat ik een hekel heb aan verhuizingen, veranderingen, verbouwingen ;-) Je hebt mooie en handige kasten, succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) dat snap ik best. Het geeft ook alrijd meer rompslomp dan verwacht.
      En dat ik nu alles kan verzamelen in 1 kamer, komt ook dorrdat de kinderen de deur uit gaan.

      Verwijderen
  3. Heel herkenbaar. Wij hebben hier in huis ook allemaal wel meerdere slaapkamers gehad. Twee jaar geleden heb ik de boekenkasten naar boven verhuisd, dus alle boekenkasten op één kamer bij de pc. Nu is er in de woonkamer wel een kale plek en staat het niet mooi. Het begint te kriebelen om het weer naar beneden te halen. Een speciale handwerkkamer heb ik niet, nu staat alles opgestapeld in kratjes. Als dochter en haar vriend het huis uit zijn is er meer ruimte.
    Fijn dat je nu een kamer hebt waar je al je spullen kwijt kunt en ook kunt werken. Succes nog met alles ordenen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat apart dat jullie dat doen. Ik verander nooit wat in mijn huis, nooit gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zijn hier allemaal een aantal keren van slaapkamer veranderd maar dit kwam mede door de verbouwing van het huis. Een heel gesleep iedere keer. Iedereen zit nu op z'n plek en dat zal wel een tijdje zo blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk is dat hè, schuiven met meubels. Met wat kleine veranderingen kan alles er zo anders uitzien. Als mijn schatten mij door de kamer zien lopen, kijkend naar alle meubels, dan weten ze vaak al hoe laat het is. Meestal is het nadat ik weer naar vtwonen heb zitten kijken. Een tijdje terug namen we ons kleine kamertje onderhanden. Van rommel- en strijkkamer veranderde het naar een studeer en hobbykamer. Ik heb er al zo veel plezier van gehad! Waarschijnlijk gaat dat straks bij jou net zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier veranderd niet veel in huis, behalve het gesleep met mijn kratjes wol, stapels papier en nog wat hobbyspullen. Sinds kort staat de oude eetkamertafel op zolder, daar wil ik echt mijn plekje van maken. Fijn dat daar nu alles kan blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen