donderdag 22 augustus 2019

Zomervakantie 2019 - dag 5













































































































Vandaag staat Odense op het programma. Na vele wegopbrekingen/omleidingen en volle parkeerplaatsen toch een plek gevonden. En het was niet zo druk in de stad als we dachten na alle volle parkeerplaatsen. We waren er al eens eerder, o.a. in 2010 en 1989, maar niet echt in het centrum. Alleen het straatje van Hans Christian Andersen, dat herkenden we wel. En ook verder overal in de stad is hij aanwezig, beeld, souvenirs. In het oude fabrieksgebouw op foto 7 -  8 zit nu een museum, dat helaas voor ons op maandag dicht was. Nog een mooi roze huis voor dochter gespot (dat wil zij later ook, zei ze eens, of op z'n minst een roze voordeur.) 's Avonds nog een wandeling op het strand bij de camping, met een steen in de vorm van een eend. En mooie luchten.

https://www.visitodense.com/ln-int/odense/visitodense
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brandts_Kl%C3%A6defabrik
https://brandts.dk/ Hier had ik graag de tentoonstelling met Anton Corbijn gezien, maar helaas was het museum dicht op maandag.

7 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes.
    Ons bezoekje aan Odense is van wat langer geleden, maar ik herken wel het een en ander. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze vorige bezoeken waren in 1989 en 2010. Ik heb het er even bijgezet.

      Verwijderen
  2. Dat straatje, dat weet ik nog. Met die stokrozen.Ik wist alleen niet meer dat het Odense was

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie details ook, het uithangbord met de zwaan bijvoorbeeld! De foto met de steen en de twee eenden op de achtergrond is om in te lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je foto's van Odense te zien! Wij waren er op een zondagmorgen, toen was echt alles dicht..
    Ik dacht trouwens aan een zeehond bij die steen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk. Ik was vorig jaar een weekje in Odense voor onze "opleiding" in de Riceteria daar. Ik herkende meteen de meeste foto's. Leuk om even weer te zien. Ze waren toen ook al druk aan het verbouwen in het centrum trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk Hans Christian Andersen, maar zoveel exemplaren hebben wij er niet gezien. In Odense hebben wij voor het eerst een Søstrene Grene winkel bezocht.

    BeantwoordenVerwijderen