maandag 12 juni 2023

Muurschildering-maandag

In Nieuw-Amsterdam, het dorp waar mijn moeder woont, zijn ze aan het voorbereiden. Voor een najaar vol Van Gogh. Het is in september namelijk 140 jaar geleden dat Vincent van Gogh, de schilder, 3 maanden in Drenthe verbleef. En dat willen ze weten. Op de graansilo (een overblijfsel van VLC, Verenigde landbouw coöperatie, het werk van mijn vader waarvoor mijn ouders naar Drenthe zijn verhuisd) zijn muurschilderingen aangebracht. Die heb ik vorige week op de foto gezet toen we bij mijn moeder gingen koffie drinken. De laatste is 's avonds later gemaakt, zulk ander licht dan op de eerste foto's.







10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi uit en is blijvend neem ik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige muurschilderingen!
    Extra bijzonder met het verhaal erbij over het werk van je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gaaf uit! Een bezoek aan het Van Gogh Museum staat nog op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt een mooie. Ik ga de site in de gaten houden want er komt veel moois aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige beeltenis van Van Gogh maar dat landschap vind ik ook moo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Vincent toch. Hij moest eens weten hoe beroemd hij zou worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die laatste foto is geweldig. Indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi! Ga het proberen te onthouden.... misschien dat ik dan nog een keer die kant op kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen