zondag 10 maart 2024

Hyacinten

Hyacinten koop ik nooit. Dit is vanwege de geur. Ze ruiken te sterk. 2 weken geleden kreeg ik een bosje van de buurvrouw. Ik snijd heel veel bloemen redelijk kort af, want dat vind ik over het algemeen mooier staan. Deze gingen in een betonnen bloempot (erin een glas met het water). En het ging eigenlijk best goed. Ze kwamen snel uit. En de geur viel mee. Maar eigenlijk vind ik ze het mooist zoals op de eerste foto.... Wat wel grappig was, er zaten 2 kleuren in deze bos.

























8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nou Bertie, dat is iets wat ik heel graag zou willen leren. Maar deze is nog gekocht.

      Verwijderen
  2. Ja dat heb ik ook met hyacinten, op een gegeven moment gaan ze te sterk ruiken. Mooie pot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi boeketje zo. Ik kan er niet goed tegen, krijg er tranende ogen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons stond vroeger de kamer vol met hyancinten, mijn vader kweekte ze. Mijn moeder en ik kregen er hoofdpijn van. Maar één potje kan ik wel hebben en ik vind ze net als jij zo rauw met mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee met korte stelen. Mooi boeket. Ik kan ook niet tegen hyacinten..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soort van ton sur ton effect.
    Van mij mag er heel het voorjaar zo’n lief boeketje op tafel staan.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig in deze betonnen pot!
    Ik vind ze ook op hun mooist op foto 1.

    BeantwoordenVerwijderen