zaterdag 1 september 2018

Dronninglund kunstcenter

Ook het Dronninglund kunstcenter stond in het blad dat ik eergisteren noemde. Het is gebouwd door een lokake elektriciteitsinstallateur in 1977, met de bedoeling om er tentoonstellingen te organiseren. Vandaag de dag wordt het gerund door een groep van 100 vrijwilligers. Het gebouw is geweldig, van binnen en van buiten. We dronken er ook koffie en aten er een lekker stuk rabarbertaart, met daarbij geen slagroom maar een bolletje ijs, mmmm.
Deze zomer is het ze gelukt om de Skulptur Biënnale te mogen organiseren. Dit is een 2-jaarlijkse tentoonstelling die tot 2012 altijd plaats vond in Kopenhagen. Nu elke keer op een andere plek in het land. De tentoonstelling bestaat uit werken van meer dan 60 kunstenaars en wordt georagniseerd samen met Dansk billedhuggersamfund
Er volgen nu een heleboel foto's, want ik kan niet kiezen. (ik heb er trouwens nog veel meer, en ik kan me niet beperken tot 5, zoals Bertie heel goed kan)



















































https://dronninglund-kunstcenter.dk/skulptur-biennale-2018/

1 opmerking:

  1. Ik vind het gebouw indrukwekkend en ben geïntrigeerd door de electriciteitsinstallateur die het in 1977 bouwde. Een man met een passie/missie?

    BeantwoordenVerwijderen