zondag 9 september 2018

Jasper Krabbé

Herinneren jullie je je de vorige keer nog dat ik naar museum De Fundatie ging? En dat ik de tentoonstelling die er was, Neo Rauch, helemaal niks aan vond. Een paar weken geleden ging ik weer, en nu had k zo'n geluk, 2 mooie tentoonstellingen! Jasper Krabbé en Fritz Klemm. De laatste daar had ik nog nooit van gehoord en ik wist ook niet dat die tentoonstelling er was. Die foto's zien jullie een andere keer. Vandaag het werk van Jasper Krabbé, ja inderdaad 'de zoon van'. De tentoonstelling had als naam Japanese paintings; van 16 juni t/m 2 september. Ik zag het in de krant en ging er op 15 augustus heen, zomaar op een woensdagmiddag. Dat is het fijne aan een museum-jaarkaart, je loopt nog eens binnen. Over het algemeen vond ik de werken mooi, maar zou ze niet zelf willen hebben. Dat komt door de kleuren. Het is wel ontzettend mooi gedaan, die geisha's e.d.




































Deze dame vond ik er helemaal passen, met haar rode zijden jasje met bloemen. Foto is niet helemaal scherp, maar dat 'moeten' jullie maar op de koop toe nemen.



4 opmerkingen: