dinsdag 16 juli 2019

Etentje als kadootje

Vinden jullie het soms ook zo lastig om een kado te bedenken voor een man? Voor de verjaardag van vriend H had ik een etentje bij ons thuis bedacht. En dat viel gelukkig in de smaak (haha, toepasselijk). Tafel gedekt met wit, glas en blauw, fijn zomers. En bijpassende bloemen gekocht. Voorgerecht, spiesjes van wraprolletjes met sla, wortel en ham, sausje van crème fraîche met limoensap en bieslook. Hoofdgerecht, spinaziesalade met gevulde pasta, tomaatjes, lente-uitjes, ei en avocado, geserveerd met verse groene pesto. Nagerecht, nectarine-frambozenvla met bolletje ijs, frambozen (uit de volkstuin) en 'chocoladechips'.















































Hier vind je de recepten:
https://recepten.lidl.nl/Recept/Spinaziesalade-met-gevulde-pasta
https://recepten.lidl.nl/Recept/IJscoupes-met-nectarine-frambozenvla-huisgemaakte-frambozencoulis-en-gekaramelliseerde-perzikik maakte zelf een eenvoudigere variatie hierop.

13 opmerkingen:

  1. Alleen zo'n gezellig gedekte tafel is al een cadeautje op zich!
    En dan nog al het lekkers. Een smakelijk cadeau. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Het ziet er allemaal heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel waardevol cadeau. De aandacht en de zorg die er uit spreken, dat zegt toch veel meer dan een boekenbon of zoiets. Superlief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gezegd Bertie.
      We hebben zitten kletsen tot na twaalven, een avond om nooit te vergeten. Dat zeggen onze vrienden, en wij ook.

      Verwijderen
  4. Een geweldig cadeau...en prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is toch prachtig om te krijgen, zo lief. Ik ga die recepten van de Lidl eens in de gaten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, goed idee Marthy. Er zitten regelmatig erg lekkere dingen tussen. En je kunt ze zeer gemakkelijk aanpassen, vind ik.

      Verwijderen
  6. Je hebt goed je best gedaan Jeanette. Dat ziet er heerlijk uit. Super leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tafel, hij had gewoon hier in huis gepast. En de gerechten lijken me heerlijk, ik ga ze opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De blauwe bordjes trekken altijd mijn aandacht in de Deense kringloop, maar nog nooit meegenomen. Gewoon omdat ik niet weet wat ik er mee moet, maar je foto's hebben mij nu geinspireerd en in december gaan ze mee terug naar NL ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om te horen!! Ik zag het in deense woonbladen, toen ik er nog maar een paar had. Nu heb ik een hele stapel, in 2 maten. De afgelopen vakantie maar niet teveel ernaar gekeken, anders kan ik de verleiding niet weerstaan om ze te kopen. Ik ben benieuwd naar jouw foto's tezijnertijd.

      Verwijderen