woensdag 23 oktober 2019

Test haken

Op Instagram zag ik de oproep van Marjan van der Leer voor het proef haken / test haken van een nieuw patroon. Je haakt dan het patroon, en geeft daarna door of er fouten in staan, zoals verkeerde steken-aantallen, of dat er iets vergeten is te vermelden. Dat leek mij leuk om eens te doen. Het ontwerp is iets dat ik niet direct zelf zou maken, en daarom juist leuk. Het was een aardbei-beertje, 'verkleed' als clown. Dat laatste heb ik niet gedaan, ik heb haar een lief roze bloemetje gegeven.
Na een paar weken kwam de vraag of ik girafje Romy wilde test haken. Ja hoor, natuurlijk. En die is super schattig geworden vind ik zelf (ik ben niet heel snel tevreden bij het maken van knuffels, de gezichtsuitdrukking vind ik vaak erg lastig).
Daarna haakte ik kerstaapje Ruby, een lastige vond ik. Je vindt de patronen (kooppatronen én gratis patronen) van Marjan o.a. op www.gekophaken.nl en op https://hobbii.nl.



















































































9 opmerkingen:

  1. Ze zijn superschattig. Ik vind vooral het girafje heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes en de gezichtsuitdrukkingen zijn goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerds!
    De giraf vind ik het mooist.
    Leuk om een keer te test haken. Zo lever je een mooie bijdrage aan een nieuw patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zijn ze geworden! Ik vind testhaken ook zo leuk, je hebt zo een leuke preview van iets nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja, dat is inderdaad leuk. En de ander is er mee geholpen.

      Verwijderen
  5. Wat een leukerd, die giraf. Proefjaren ga ik niet doen, want ik ben niet zo snel en zou zeker niet op tijd iets af kunnen hebben.
    Heb je trouwens nog fouten gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar kleine dingetjes Mieke. Arm ipv been, maar ook wel wat vergeten dingetjes. Zoals een bepaalde steek-afkorting, die waarschijnlijk niet zomaar voor iedereen duidelijk is. Ik vind zelf de giraf ook de leukste.

      Verwijderen
  6. Ik vind ze alledrie super schattig! Knap hoor. Ik heb eens één keer een schaapje gehaakt en vond het een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen