donderdag 28 december 2023

Kerst-eten

Dochter en ik hadden het eten voor 1e kerstdag samen uitgezocht. We maakten gebruik van de bladen die je bij de verschillende supermarkten mee kunt nemen. We kozen iets dat je makkelijk in een vegetarische en een variant met vlees kunt maken. Deze keer werden dat 'beef wellingtons' in kleine uitvoering, dus per persoon. Het recept van de vegetarische heb ik hierbij gedaan, de andere was met gehakt. Ze waren allebei heerlijk, met name ook de preisaus die erbij hoorde. Vooraf een pasteitje met champignonragout. Als toetje trifle van sinaaasappelkwark met kaneel erdoor, stukjes perzik en bastognekoeken. Het recept komt uit Allerhande, maar is gemaakt met 'gewone' sinaasappelkwark, omdat de limited edition niet in onze supermarkten aanwezig was. Al met al zeer geslaagd. Het fijnste was natuurlijk het heerlijke samenzijn.























3 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie lekker gegeten, het ziet er allemaal verrukkelijk uit. Ik had voor ons tweeën ook een pasteitje gemaakt. Ragout gemaakt van rundvlees (restje uit de vriezer) met champignons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bedenken en bereiden van het kerstdiner vind ik vaak nog leuker dan het eten.Jij en je dochter waren er ook druk mee en wat ‘n verwennerij is het geworden.Wij waren 1e kerstdag bij dochter en schoonzoon,kleinkinderen,onze zoon en schoondochter en het was heerlijk eten van de winter BBQ met van alles erop en erbij.Ik maakte limoncello tiramisu en Baileys Cream Hazelnoot ijs en een vooraf geprobeerde rode kool salade die ook lekker was.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Samen bedenken wat er op het menu komt, is misschien wel het leukste onderdeel. Zelf vind ik het in de periode voor kerst altijd heerlijk om door kookmagazines (van supermarkten) te bladeren en te bedenken wat het gaat worden. Het ziet er lekker uit bij jullie. En wat is de tafel gezellig gedekt!

    BeantwoordenVerwijderen