zaterdag 16 december 2023

Krans maken

Dit idee kwam ik tegen op Instagram, en was leuk genoeg om uit te proberen. Dus dat deed ik woensdag 13 december. Het verzamelen van takken is voor mij geen probleem, de berm voor ons huis ligt vol met berkentwijgen. Maar natuurlijk kun je andere takken gebruiken. En dennentakken is voor deze tijd natuurlijk heel toepasselijk. Of Eucalyptus.. Pak een grote emmer, teil of cementkuip. In deze bak leg je de takken rond op de bodem. Laat de dikkere uiteinden steeds op een andere plek komen, dat bind later makkelijker. Bewaar enkele zeer lange takken/twijgen. Als je de krans dik genoeg vindt, of je takken zijn op, bind je het begin van je wikkeldraad vast rond de bundel takken. Nu ga je rondom de krans met je ijzerdraad en eindigt waar je bent begonnen. Haal de krans uit de bak. Nu kun je de laatste lange takken eromheen wikkelen. Eventueel vastzetten als je dat mooier vind. Ik hou wel van een wat rommelige krans, en heb alleen gewikkeld.









6 opmerkingen:

  1. Erg mooi! Wel handig dat de takken bij jou voor het oprapen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om de takken eerst in een teil of ronde bak te leggen. Die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor dit idee, ga ik zeker eens toepassen in Frankrijk. Ik heb wel vaker kransen gemaakt maar nooit op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een handige tip om op deze manier een krans te vormen,bedankt daarvoor!
    Zal mijn kleinzoon eens lief aankijken,in het dorp waar zijn huis staat staan in de straat veel van die prachtig witte Amerikaanse berken.
    Kan hij na harde wind of storm takken verzamelen voor zijn oma 👵
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie krans. Slim om hem in een emmer te maken. Ik ga eens in het park hier kijken of er misschien takken liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gek op zulke kransen. Wat een goed idee om dit in een emmer of teil te doen.
    Jouw krans is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen