woensdag 24 januari 2024

Eindelijk

.... zag ik het Huis met de rode luiken in Hattem. Afgelopen maandag had ik met Ageeth afgesproken in Hattem. We zouden lunchen en wandelen. Het regende 's ochtends toen ik opkwam, maar het zou later droog worden. Fietsend naar Hattem klaarde het steeds meer op en toen ik over de oude IJsselbrug was, begon de zon te schijnen. Heerlijk. Na een lekkere lunch wandelden we op ons gemak door de leuke straatjes. En ineens zag ik het Daendelshuis, het Huis met de rode luiken. Hebben jullie het boek hierover al gelezen? We hebben de gewoonte om iets kleins voor elkaar mee te nemen. Ik kreeg van Ageeth een set prachtige kaarten, getekend door Nishi Shuku (made in Japan). Ik had voor deze keer bedacht, om bij de bloemenwinkel ons allebei te trakteren op een potje met bolletjes. We kozen allebei voor Fritillaria's.















































8 opmerkingen:

  1. Gezellig dames! Het Daendelshuis ben ik gaan bekijken toen ik het boek had gelezen. Maar van Fritilaria had ik nog nooit gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk uitje naar Hattem. Fijn dat het goed weer was om op de fiets te gaan. Lieve cadeautjes. Het boek heb ik gelezen. (Ik herkende de naam van de schrijfster als oud blogster van het blog Boeren Bonte Buitenleven in de Hoeksche Waard. Ze heeft inmiddels al veel boeken geschreven. Destijds had ze ook een blog over de Zweedse kunstenaar Carl Larsson.)
    Fijne woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek ook gelezen en hoop ooit het huis in het echt te zien. Leuk dat jullie daar waren en wat een mooie foto van die hexagontegels met blauwe bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het huis staat op het terrein van Het Bakkerijmuseum. Misschien leuk om met de kleinkinderen te doen in een vakantie. Meestal mogen ze dan ook iets bakken. Heel leuk uitje, wij zijn ook geweest met onze kinderen, ergens ver terug in 2000 of zo.

      Verwijderen
  4. Mooi hè dat huis met de rode luiken. Ik ken 'm ook in het "echt".
    Prachtig setje met kaarten heb je gekregen!
    Bloembolletjes zijn altijd een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, dat setje kaarten. Leuke foto van jullie voeten bij die prachtige tegels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kan niet anders dan een leuke dag geweest zijn daar in historisch Hattem.
    Wij bezochten jaren geleden het Nederlands mooiste en grootste bakkerij museum in de kersttijd,wat een sfeer.
    Lees dat er in het huis met de rode luiken nou een poffertjessalon uit vroegertijden gevestigd is wat ook onderdeel van bakkerij museum is(op website info)
    Ook ik volgden net als Willy jaren het fantastische blog Bonte Boeren Buitenleven,altijd genieten daar,ga snel op zoek na haar boeken met historische verhalen. Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een fijne middag: goed gezelschap, zonneschijn, een lekkere lunch in historisch Hattem. 'Onze' Fritillaria (uva-vulpis) is een zusje van de kievitsbloem (Fritillaria meleagris). En nu maar geduld hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen