dinsdag 30 januari 2024

Kamperlijntje

In de volksmond heet de trein tussen Zwolle en Kampen het 'Kamperlijntje'. Donderdagmorgen 25  januari nam ik deze trein, om in Kampen een bezoek te brengen aan de stoffenwinkel en wolwinkel. Helaas zitten er in Zwolle alleen nog 2 fourniturenzaken, en geen wol- en stoffenwinkel meer. Alleen had ik niet helemaal goed naar de openingstijden gekeken. Want de wolwinkel ging pas na de middag open. In de stoffenwinkel kreeg ik nog een ander adres op, maar ook deze ging pas om half 2 open. Toen ben ik maar naar de fourniturenwinkel in IJsselmuiden gelopen. Deze ligt ook op loopafstand van station Kampen. Tijdens het wandelen in Kampen maakte ik een aantal foto's. De stad is erg fotogeniek. Het begint al direct als je de brug over gaat. De zon stond laag en dat ziet er erg mooi uit. De laatste foto maakte ik toen ik wachtte op de trein terug naar huis.





























8 opmerkingen:

  1. Ja, Kampen is ook een mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij waren laatst ook in Kampen. Wat een leuke stad en zeker nog een keer een bezoek waard. Dat atelier lijkt me heel leuk. En adresjes van stoffen en wolwinkeltjes zijn altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig was je reis niet voor niks. Mooie foto's van Kampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kampen kent inderdaad fotogenieke panden en plekken. Leuk om jouw plaatjes te zien.
    De fourniturenwinkel in IJsselmuiden is pas verhuisd naar het huidige pand. Het zat twee panden eerder en was piep klein. Dit is een mooie vooruitgang. Hopelijk heb je uiteindelijk gevonden waarvoor je de trein pakte? Mocht je nog een keer in de buurt zijn ... welkom voor een kop koffie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kamperlijntje. In het verleden een jaar lang gebruik van gemaakt vanwege werk in Kampen. De spoorlijn ziet er tegenwoordig beter uit :-).

    BeantwoordenVerwijderen