zondag 14 januari 2024

Hoog water

Toen we even bij het huis van middelste zoon moesten zijn, zagen we dat het water heel hoog stond in de stadsgracht. Dat was op 27 december of zoiets. Ik kon geen foto maken, dat doe ik dan wel van de week dacht ik. Daar kwam niks van, ik kreeg een stevige griep op 29 december en ging pas op 7 januari weer naar buiten. Het Zwarte Water staat ook heel hoog, daar zijn deze foto's van, gemaakt op 9 januari. De laatste foto is voor ons huis gemaakt. Door de sterke stroming door de wind, bevriest het water alleen precies om de rietstengels. Zo'n grappig gezicht.

























9 opmerkingen:

  1. Jij ook al de griep, het was een flink virus dit jaar. Maar de foto's zijn prachtig, inderdaad die laatste heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prachtig uit, dat bevroren ijs rondom de rietstengels.
    De brug op de derde foto herkende ik meteen, we fietsten weer huiswaarts, nadat we de Elfstedentocht hadden gereden. We hebben toen in Zwolle overnacht, bij Vrienden op de Fiets. Foto staat ook in ons fotoboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat was een hevige griep. Waardeloos. Maar nu kon je gelukkig weer naar buiten. En dan meteen maar een serie mooie foto’s gemaakt. Mooi hoor, die laatste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al die berichten over de griep, ik hoop er aan te ontsnappen. Heb trouwens nog nooit griep gehad. Wat een water hè,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoog water, verblindende laagstaande zon, koude oosten wind, flinke griep........je kan heel wat mee maken en het nieuwe jaar is nog pas begonnen. Ik was ook even uit beeld en lag in het Radboudumc en ''vierden'' daar mijn verjaardag met bezoek aan OK.
    Hoop dat je snel goed opknapt van de griep.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het flink te pakken gehad. Gelukkig kun je nu weer op pad. Het water stond echt flink hoog. Nog steeds op sommige plaatsen. Mooie serie foto's heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Griep heerst wel. In december ook griep gehad en nu er weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via Toos kwam ik op je blog. Heb heerlijk rondgesnuffeld. Je schrijft leuk en maakt leuke dingen. Groetjes Dorothé https://djaktief.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen