maandag 20 mei 2024

Muurschildering op maandag

Het viaduct waar wij onze wijk Stadshagen binnenkomen, is beschilderd. Ik had het al eens ergens gelezen, dat ze dat van plan waren. Vorige week maandag stond er weer een stuk over in de Stentor. Dat begint dan met: Saai, niet inspirerend en zelfs ergerlijk. Daar kan ik helemaal niks mee. Hoe kan een viaduct inspirerend zijn, en waarom zou dat moeten. Ze zijn toch vooral functioneel zou ik zeggen. En ik vind ze trouwens wel mooi, ik houd van beton. Ben afgelopen donderdag een paar foto's gaan maken en die krijgen jullie hier te zien. Ook de krantenartikelen, kun je lezen over het waarom e.d., als je dat zou willen. Als laatste een mooi stukje berm, met Salvia pratensis, Veldsalie.















5 opmerkingen:

  1. Mooi subtiel beschilderd. Hopelijk blijft het zo en gaat niemand eroverheen schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een beetje negatieve koppen in de krant. Maar die groene murals vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer je als gemeente niks anders meer te doen hebt dan saaie plekken opvrolijken op deze manier, dan heb je het goed voor elkaar.Het is inmiddels wereldwijd wel een hype aan het worden al die muurschilderingen.Vraag me af hoe dat alles er over ‘n aantal jaren uit ziet en of die kunstenaars ook al hun werk blijven onderhouden,wat onder alle weersinvloeden toch ook te lijden zal hebben.
    Ook las ik dat de eerste processen al aangespannen zijn tegen afbraak van afschuwelijk lelijke niet meer bewoonbare flatgebouwen waar tegen zij muur een meer dan levensgrote afbeelding van Diego Maradona geschilderd is en liefhebbers en fans dat ‘kunstwerk’ willen behouden.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, deze muurschilderingen. Fijntjes geschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die berm vol paarse bloemen!
    Sommige dingen moeten vooral praktisch zijn, hè? Daar worden viaducten voor gemaakt toch ... Ze hebben in ieder geval goed hun best gedaan om er iets vrolijks van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen