woensdag 14 oktober 2020

Garenklosjes

Ooit zag ik ergens op een plaatje fotostandaards, gemaakt van garenklosjes. Dat vond ik een leuk idee toentertijd. Maar vervolgens vergat ik het weer. Tot ik laatst een paar klosjes leeg had. Deze bewaard en op een zaterdagochtend maar eens mee aan de slag. En het werkt. Ik vind ze leuk op mijn bureau in de werkkamer. En verder denkend en rommelend, kwam ik ook nog houten sierklosjes tegen. Deze had ik al eens gebruikt op een lege glazen pot. Maar zou je ook goed hierbij kunnen gebruiken. Zo maak je de stander hoger, en geschikt voor grotere kaarten.



































Update, naar aanleiding van een reactie onder deze blogpost: ik heb het klosje in een verstekbak vastgeklemd, en er een sleuf ingezaagd. Een secuur klusje, want je wilt wel dat je kaart/foto recht staat.

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Hier worden heel wat klosjes gebruikt en die ga ik vanaf nu bewaren. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk als kadootje voor je quilt-vriendinnen. Met een foto of kaart, zo'n simpel maar lief en leuk gebaar.

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee!!!
    Bekende foto :-) XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en een origineel idee voor hergebruik ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk! Ik heb heel wat klosjes, eens kijken of er eentje bijna leeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig. Ik wist niet dat een klosje over de hele lengte een spleet had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben ze niet, ik heb er een sleuf ingezaagd. Nog best lastig trouwens, om dat goed recht te doen.

      Verwijderen
    2. Ja dat dacht ik al, na geen spleet in mijn klosjes te kunnen ontdekken.

      Verwijderen
  6. Dat vind ik een leuk idee voor een kaartenhouder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuk. Hopen op snel een leeg klosje om te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen