woensdag 28 oktober 2020

Waistcoat

Een waistcoat is een mouwloos vest. Maar als blogtitel vond ik het Engelse woord wel leuk. Ik haakte dit vestje met katoen 8/6. Katoen 8/6 wil zeggen dat het bestaat uit 6 dunne draadjes, die samen 1 draad vormen. De meeste katoen is 8/4, en de dikke variant is 8/8. De lichtgrijze kleur maakt het geschikt voor jongens en meisjes en is heel neutraal. Past over heel veel shirts, blouses en jurken.












































Het patroon vind je in het Let's get creative magazine, het is de Flambe waistcoat (met wat aanpassingen van mijzelf) van Jessica, @studioforestfriends. Het vestje is +/- maat 110 en is te koop in mijn webwinkel.

8 opmerkingen:

  1. Ik had geen idee wat een waistcoat is. Een chique naam voor een schattig vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk vestje. En dat lieve knoopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroontje en kleur voor dit mouwloos vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een superlief vestje! Wat een leuk patroon hè, van Jessica.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als grote mensen variant ook heerlijk om je rug warm te houden tijden frisse dagen. Mijn moeder heeft heel lang een door mijn vader gebreid mouwloos vest gehad. (Zou ze het nog hebben) Als ik het dan koud had zei ze: Trek mijn vest even aan.

    BeantwoordenVerwijderen