maandag 8 maart 2021

Kitchen treasures

Dat is de naam van de borduurlap uit een Ariadne van april 1992. Mijn moeder heeft deze voor mij geborduurd. Hij heeft jaren in de keuken van ons huis in Hoofddorp gehangen. In Zwolle kan ik mij niet herinneren. Misschien in het begin nog. Vorig jaar op de handwerkbeurs zag ik een projectbag, gemaakt met een borduursel en stof. En bedacht gelijk, dat ik dat met die lap ging doen, want ophangen ging ik hem niet meer. Toen ik de foto van de handwerkbeurs ging zoeken, bleek dat die er niet was. Maar gelukkig had Petra er wel een foto van, en die mag ik hier van haar laten zien. De lap zat bij mij in eenzelfde blankhouten lijst als in het artikel. Ik heb er twee projectbags van gemaakt, één voor mijn handwerkende zus (mijn andere zus handwerkt niet namelijk, die maakt allerlei andere dingen) en één voor mijzelf. 
























13 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee. Ik heb een aantal geborduurde lappen van mijn moeder liggen. En zo'n tas maakte ik al eens. Nu ga ik ze combineren. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je op een leuke manier hergebruikt. Ik heb ook nog wat borduurwerk liggen dat ik eigenlijk al weg wilde doen. Toch maar eens bedenken of ik er ook iets van kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee! Misschien ga ik daar nog eens iets mee doen. Ik heb nog een borduurwerk wat jaren in de babykamer van onze kinderen heeft gehangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allebei mooi. Wat leuk om zo te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je mooie combinaties gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat jij en je zus nu een zak hebben gemaakt van een lap geborduurd door jullie moeder. Heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend knap geborduurd! En zo mooi en bijzonder om het op deze manier "her te gebruiken"!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit zijn heel bijzondere projectbags. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankbaar dat ik hem mocht krijgen lieve Jeanette ♥

    BeantwoordenVerwijderen