maandag 6 april 2020

Bakken voor Pasen

Deze leuke paashazen kwam ik tegen in het blad van AH. Ik maakte ze een paar weken geleden om tijdens de Deense les te trakteren voor mijn verjaardag. (Dit was achteraf ook de laatste les van het seizoen ivm corona, zo gek om zo te moeten stoppen.) Ze doen mij denken aan kanelsnegle. Ze hadden ook een klein Deens tintje, de suiker komt uit Denemarken toevallig. En het bakpapier neem ik daar ook altijd mee, daar hebben ze flinke rollen, én wit. De staartjes zijn kleine meringues, zo grappig bedacht. Waarschijnlijk ga ik ze deze week ook nog wel een keer maken. Mocht je de A-llerhande niet hebben, dan vind je ze hier ook: kaneelhaasjes-van-bladerdeeg.






11 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit.
    Fijne dag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er leuk en lekker uit. Bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn leuk, en ik hou zo van kaneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!
    Bedankt voor 't delen.
    Geen familiebezoekjes dit jaar met Pasen, maar met ons gezin proberen we er samen iets gezelligs van te maken. Zo'n leuke lekkernij past daar goed bij. Eerst samen in de keuken en daarna smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik sla ook altijd bakpapier in, in Denemarken. En ik neem de extra grote en stevige houten wasknijpers mee, ook zoiets deens. Dank je voor de link, leuk en lekker en een beetje heimwee naar Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, gelukkig dat er nog iemand is die bakpapier meeneemt. En een beetje heimwee, hier HEEL VEEL heimwee. We zouden eind april gaan, maar dat wordt denk ik niks....

      Verwijderen
  6. Wat een lekker recept. Vooral die meringues. Heimwee, verlangen, ik denk dat heel veel mensen dat hebben en ik hoop dat iedereen dit jaar mag komen waar hij/zij graag wil zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk recept. Ik ga ze maken en zet ze bij de kleinkinderen voor de deur. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen