vrijdag 20 mei 2022

Odense

Donderdag 5 mei gingen we naar Odense. Eerst reden we naar de voorstad Tarup. Daar in het winkelcentrum zit een wolwinkel van Hobbii, waar ik graag wilde kijken. Daarna naar het centrum van Odense. Er zijn delen van het centrum verandert, zeer ten goede trouwens, door het aanleggen van een trambaan, Letbane. Toen wij er waren, waren ze aan het proefrijden, ik sprak met een jongeman die aan het monitoren was, hoeveel mensen er steeds langsliepen, overstaken e.d. Hij vertelde enthousiast over de nieuwe lijn, en alle nieuwe panden die daar langs zijn gebouwd, en hoe snel die verkocht en verhuurd waren. erg leuk gesprek. Ook het nieuwe H.C. Andersen complex is zeer de moeite waard. Wij hebben alleen buiten gekeken. Moderne architectuur, ik hou er enorm van. En zeker ook in contrast met het oude.





































Tekst: Overstromingen worden gewoon, als we niets aan het klimaat doen.













5 opmerkingen:

  1. Mijn bezoekje aan Odense is al van heel wat jaren geleden. Met name bij HC Andersen herken ik dingen van destijds.
    Online heb ik wel eens bij Hobbii besteld. Leuk om de stenen winkel te zien.
    Ik krijg zo'n zin om weer naar Denemarken te gaan als ik jouw foto's zie! Komende zomer Zweden en twee nachtjes Denemarken. Wie weet in 2023 weer een langer bezoek aan dit prachtige land.
    Dank weer voor het meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken een en ander, vooral die gele huizen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vier jaar geleden verbleef ik er maar een paar dagen maar ik vond het een hele fijne stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet eruit als een mooie stad! En leuk hè, om in het buitenland wolwinkels te bezoeken. Altijd leuk om daar rond te snuffelen. Ik wist niet eens dat hobbii ook een stenen winkel had.

    BeantwoordenVerwijderen