dinsdag 24 mei 2022

Stenen

In een reactie op 1 van mijn blogs over de meivakantie, vroeg iemand of ik wel een paar mooie stenen had meegenomen? Dat heb ik zeker. Deze keer ook een iets grotere, dat vonden we leuk. Meestal blijft het bij kleinere stenen. Een aantal hartvormige ook deze keer. Jullie hebben ze vast wel gezien op de foto's van de afgelopen blogs. De meeste waren behoorlijk groot, dus die liggen daar nog. Ook een aantal stenen met een schuin gat, die kun je gebruiken als pennen-/potlodenstandaard. Altijd leuk als kadootje te gebruiken. En versteende zee-egels vonden we ook weer deze keer. Het houten bord op de laatste foto, kocht ik in het museum in Assens. In de museumshop verkochten ze werk van plaatselijke kunstenaars en ambachtslieden, erg leuk.






















6 opmerkingen:

  1. Super leuk idee: de pennenstandaard! Leuk altijd de souvenirs van een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie souvenirs. Leuk idee van de pennenstandaards.
    Het bord is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn het geen hartjes dan zijn het pennenstandaards. Hoe vind je ze?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wist je dat ze dit soort stenen "heksenstenen" noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder moest en zou vroeger van elke vakantie een steen mee naar huis nemen. Ik zag mijn vader elke keer weer zuchten. ;-) Elk exemplaar werd bij thuiskomst bij de verzameling in de achtertuin gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen