zaterdag 28 december 2019

Ons kersthuis

De mooie kersthuizen die ik altijd laat zien, vind ik altijd prachtig versierd. Maar bij ons thuis vind je niet zoveel versiering. Het is mij snel te druk en te vol. Zo heeft de boom al jaren alleen verlichting. En verder vind je een paar takjes groen, kaarsen, waxinelichtjes en lichtsnoeren. Daarvan kochten we dit jaar een nieuwe, voor aan de haak naast Karen Blixen. En het is precies zoals ik mij bij I-kea voorstelde toen ik de lampjes zag. Op de eettafel 4 waxinelichten met een Pinus tak in een mooie vaas, 1 hanger mag er in die tak. Deze is van S-østrene Grene, en doet mij denken aan alle mooie objecten van Georg Jensen (zie laatste foto). In Denemarken, vertelt mijn deense (les) juf elk jaar rond kerst, krijg je deze items kado bij huwelijk, belijdenis, geboorte e.d. Dat is wel een mooie traditie vind ik. Maar zelf ben ik blijer met een goedkoper exemplaar, want dan mag je het eens een jaar in de kast laten, haha. De kerstboom heeft eerst twee en een halve week buiten gestaan, ook altijd zo gezellig, en op 1e kerstdag mocht-ie naar binnen. Tweede kerstdag kwamen mijn moeder en de kinderen hier kaasfonduen. De tafel feestelijk eenvoudig gedekt, dat vind ik het mooist. De foto's zijn op verschillende dagen gemaakt, als het licht eens mooi naar binnen viel, of als ik even tijd had.





















































































https://www.georgjensen.com/europe/explore/christmas-collectibles (ook de laatste foto komt hier vandaan)
https://www.georgjensen.com/europe/explore/georg-jensen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Georg_Jensen

8 opmerkingen:

  1. Jouw kersthuis vind ik mooi.Ook leuk om te zien hoe het totaal verschillend is van het onze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel mooi, zo minimalistisch! Die tak in een vaas vind ik geniaal, zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Vergeten te vermelden, maar het is van Jurianne Matter. Zij maakt de mooiste dingen van papier. https://www.juriannematter.nl/nl/

      Verwijderen
    2. Ja inderdaad! Dank voor de link :)

      Verwijderen
  4. Mooi Jeanette! Hier staat een zelfde soort tak in een glazen vaas van mijn schoonmoeder. Bij ons is het een soort gedwongen minimalistisch, omdat de verbouwing nog maar net achter de rug is. Maar eenvoud siert altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kersthuis hebben jullie!
    Mooie foto's heb je gemaakt. Genieten om te bekijken ...
    Ik zie een klein stukje herkenning links onderin in je kaartenrek ;-). Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen