dinsdag 10 december 2019

Speculaas cheesecake

Dit jaar vierden wij geen sinterklaas. Dochter werkt namelijk op donderdagavond. In plaats daarvan kwamen mijn moeder en de kinderen hier zondag eten. Als toetje maakte ik een Speculaas cheesecake. En die was heerlijk. Verder aten we groenten uit de oven, haricots verts, aardappelballetjes en rollade/vegetarische kerst-mini's. Als verrassing nodigden sint en piet ons allemaal uit om te gaan brunchen bij H-ofvlietvilla in Zwolle als zeemanzoon weer thuis is. Dat kado werd goed ontvangen. Het was best een donkere dag, daarom heb ik alle foto's maar in de keuken gemaakt, beetje behelpen, maar ook een uitdaging.





































Ik heb wel een paar aanpassingen gedaan aan de taart, dus ik weet niet hoe de taart volgens het recept smaakt. Ik gebruikte geen citroensap/rasp i.v.m. fruit-allergie bij een van ons, maar ook zonder citroen, mandarijn en blauwe bessen is het nog steeds lekker. En geen speculoospasta, omdat ik het zonde vind om een hele pot te kopen voor een paar benodigde lepels. Ik verkruimelde een speculaasje en roerde dat door het mengsel.

9 opmerkingen:

  1. Ik hou van die praktische aanpassingen! De taart ziet er heerlijk uit (en de groente ook)!
    Fijn vooruitzicht de lunch samen, goed idee van sint en piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo hebben jullie het toch gezellig gehad met al dat lekkers.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk ( letterlijk en figuurlijk) feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo samen!
    De groenten en cheesecake zien er beiden heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook een hele gezellige manier om samen Sinterklaas te vieren!!! En dat met nog een mooi uitstapje samen in het vooruitzicht!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aanstekelijke foto's en niks mis mee dat ze in de keuken gemaakt zijn.
    Ga je recept van de cheesecake opslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal smakelijk uit en het recept van de cheesecake ga ik bewaren, misschien iets voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sfeervol weer Jeanette en die groenten...heerlijk ziet dat eruit!

    BeantwoordenVerwijderen