zondag 24 mei 2020

Kinderwerkplaats

Op instagram zag ik tijdens de periode van 'homeschooling' heel veel mooie creatieve initiatieven voorbij komen. Dat deed mij denken aan de basisschool waar onze kinderen naartoe gingen, (bijna) elke donderdagmiddag werd tijd vrijgemaakt voor extra creativiteit, genaamd kinderwerkplaats. Dit was buiten de tekenlessen en handvaardigheid om. De kinderen gingen in groepjes iets doen, onder leiding van enkele ouders. Ik heb jaren meegedaan, vond het altijd erg leuk, behalve papiermaché. Een paar van de resultaten van onze kinderen heb ik op de foto gezet en laat ik hier zien. Deze en wat andere heb ik nog, maar lang niet alles meer, want de productie was hoog met 4 kinderen. Van deze werkjes hangt of staat er regelmatig iets ergens op de zolderverdieping, maar ik wissel regelmatig af, leuk om steeds iets anders te zien. Vandaag laat ik tekeningen en verfwerkjes zien. Overmorgen iets anders.











































oudste zoon: schilderen à la Van Gogh - dochter: tekenen naar aanleiding van een boek - jongste zoon: altijd dieren - dochter: naar aanleiding van het huwelijk van prins Willem Alexander met Maxima - middelste zoon: vergroot een klein plaatje en kleur het in

8 opmerkingen:

  1. Leuk, dat kinderwerk. Leuk dat je het 'exposeert'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, zeg! Ik heb ook de tekeningen van mijn zoon bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet lachen om je "behalve papiermaché". Onze oudste (21) heeft nog wel wat leuke knutsels mee naar huis genomen, maar toen middelste en jongste op dezelfde basisschool zaten werd er weinig aandacht creatieve uitingen meer besteed. Zo jammer!
    Leuk dat je van alles hebt bewaard! Ik heb voor alle zonen een plastic bewaarbox!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk dat je ze deelt! En exposeert op je zolder! ;-) Ik hou erg van kindertekeningen, en bewaar de leukste van onze kinderen. Ik vind een vrije kindertekening zoveel leuker als een knutsel waarbij alle kinderen hetzelfde moeten maken.
    Ik kijk uit naar je vlg post!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Jeannette. Zo leuk om te zien. En die rode wangen van prinses Maxima.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Oh, dat is wel een erg groot compliment, maar dank je wel. Creatief zijn ze nu nog, op verschillende manieren.

      Verwijderen