woensdag 20 mei 2020

Uit de oude doos: Woonboot

Ons eerste 'huis' samen was het huren van een woonboot. Gelegen op het erf van een manege in Heemstede, in een zijtak van de Ringvaart van de Haarlemmermeer. Toen we er kwamen wonen, was het flink winter. En soms moesten we 's ochtends eerst buiten de waterleiding ontdooien met de föhn. Grappig hoe sommige dingen je altijd bij blijven. We hebben er 3 jaar met heel veel plezier gewoond, januari 1987 - december 1989. Ik laat wat verschillende foto's zien, het zijn ingescande negatieven, niet allemaal even goed ;-)
































































Deze blauwe I-kea klapstoelen hebben we nog steeds. Waren ze eerst handig als extra stoelen bij verjaardagen e.d., nu deden en doen ze dienst op de studentenkamer(s) van de kinderen. Wie van jullie herkent ze en heeft ze misschien ook?

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te wonen tussen de eendjes!
    Ik herken de i.kea stoeltjes, maar heb ze zelf nooit gehad. Mijn eetkamerstoelen komen van i.kea, maar zijn van hout en nu wit geverfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben de Ikea klapstoelen ook nog steeds (op slaapkamers), de blauwe! In onze keuken hadden we de rode, waar die gebleven zijn?
    Leuk om je foto's te zien! Wij hadden het eerste jaar van ons samenwonen een flatje in onderhuur. Ach, de piepkleine badkamer met lavet bereikbaar via de keuken en in die keuken een ingebouwde voorraadkast met een deur met glas en kastrandjes aan de planken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk plek Jeanette en weet je, ik weet waar het was (is).
    Woon nu in de Achterhoek, maar ben opgegroeid in Aalsmeer en mijn opa en oma woonden in Heemstede.
    Fijne Hemelvaartsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg... ik wilde dat vroeger erg graag, het leek me fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk dat jullie op een woonboot gewoond hebben. Had ik ook best een tijd gewild.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, en ik ben opgegroeid op een ark in Aalsmeer waar ik tot mijn 23e woonde:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om zo enkele jaren op een woonboot te wonen. Het is ook een prachtige plek. Geeft zelfs een vakantiegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke plek om te wonen, lijkt me. Ik had vroeger zo'n rode klapstoel, die is bij mijn ouders achter gebleven toen ik op mezelf ging wonen. Daarna zat ik er 2 keer per jaar op, want met hun verjaardagen werd die altijd erbij gepakt, en omdat mijn moeder doodsbang was dat de wat gezette tantes er doorheen zouden zakken, "moest" ik altijd op dat stoeltje zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk, die woonboot. Een zus van mij heeft jaren in een woonboot bij Voorhout gewoond en daarna in een splinternieuwe in Hillegom. De stoeltjes herken ik, weer een andere zus had ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een idyllisch plekje! Lijkt mij ook nog wel eens leuk. Die stoeltjes had ik 20 jaar geleden in het zwart. Geen idee waar ze zijn gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen