vrijdag 18 augustus 2023

Dag 12 - Strandtur, Hou, til stranden igen

Deze eerste dag in Ajstrup maken we 's morgens een lange strandwandeling. Na het eten gaan we met de auto op pad en komen uiteindelijk in Hou uit. Daar waren we al meerdere keren eerder geweest. Ze zijn daar flink huizen aan het bijbouwen, in de haven, wat een prachtige plek om te wonen. Na een heerlijk ijsje bij Mosters Ishus rijden we weer terug. Onderweg halen we boodschappen voor het eten en koken een heerlijk maal in de campingkeuken. Na nog een strandwandeling zitten we onder de luifel, en kijken naar de enorme regenbui die valt.

*wij nemen onze eerste maaltijd altijd rond half 12, 12 uur, volgens intermitted fasting willen we ons eten nemen in 8/9 uur, en dan 15/16 uur niet
**op elke Deense (en Zweedse) camping vind je een keuken, dit jaar hadden we zelf geen kooktoestel meegenomen; en ook een ruimte waar je kunt eten, ook daar hebben we regelmatig gebruik van gemaakt in het verleden
***deze morgen 2 versteende zee-egels gevonden, eentje zit nog in een groot stuk steen
****færge = ferry, veerboot - by = stad, dorp
*****sommigen maken er wel een kermis van, waardeloze foto natuurlijk in het donker gemaakt

1. Leuke souvenirs. Mooie huizen worden daar gebouwd.

2. Strandwandelingen zijn altijd fijn. Mooie strandvondsten.
    Op bijna iedere Deense camping is een keuken met voorzieningen en zitgelegenheid te vinden. Zo fijn, met name als je met een tent kampeert, zoals jullie.
    Heerlijk weer dat ijsje ... mmmmm!