woensdag 23 augustus 2023

Dag 17 - Haderslev

Haderslev hebben we ooit al eens bezocht. Maar om één of andere reden wilde ik heel graag nog eens gaan. In de meivakantie hebben we het overwogen op de heenreis. Maar toch voor Ribe gekozen, dat lag dichter bij de eindbestemming. Maar nu gingen we, het ligt op maar 15 km van de camping. En we hadden een heerlijke dag, met veel mooi weer, ook wel een (donder)bui of twee, en heel veel moois gezien. We liepen door winkelstraten, door woonstraten, door parken, langs het water, zochten én vonden de watertoren en nog veel meer. Zoals de mooie stoffenwinkel, Metermål, waar ik een prachtig ingepakt lapje stof voor dochter kocht, handwerkwinkel Garnache, concepstore Lohmann (de mooist bezochte winkel van deze vakantie Marthy), slippers bij het water, hoe grappig, dronken koffie uit een leuke beker bij Xocolatl tijdens het schuilen voor de regen. 's Avonds liepen we nog langs het water en over het uitgestrekte terrein van de camping en zagen eindelijk de zon eens echt mooi ondergaan.














































































































7 opmerkingen:

  1. Leuk pakje! En prachtige winkel! Leuke slippers ook! Het valt me trouwens op dat ik de 'openbare' kunst die ik op je foto's zie in Denemarken veel mooier en subtieler vind dat in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ,prachtig. Het is echt genieten van je verslag en helemaal van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met je eens, wat een prachtige winkel, die Lohmann. Daar zou ik met een dikke portemonnee wel eens willen winkelen. En wat is dat pakje voor je dochter beeldschoon ingepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie daar meedere mooie winkels en het ziet er ook gezellig uit. Weer een sterretje erbij op mijn kaart van Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, genieten dit! Wat een mooie foto's. Van de winkelstraten, die mooie winkel, maar ook van de watertoren en de ondergaande zon.

    BeantwoordenVerwijderen