donderdag 24 augustus 2023

Dag 18 - Gram slot og Gram lergravene

Vandaag rijden we naar Gram. Bekend van het Gram Slot. We parkeren en kiezen een wandeling uit. Die voert ons langs het water, door het bos en door de tuin van het slot. Om weer terug te komen op de parkeerplaats, loop je een klein stukje langs de openbare weg. Daar zie ik die mooie zwarte steen met die 'holletjes'. En het mooie bruggetje. In het restaurant genieten we van heerlijke koffie, en echt heerlijk eten. Dat is zo veel en lekker, dat we besluiten bij de supermarkt wat broodjes te halen voor het avondeten (die we opeten op een strand later). We rijden naar het museum en de kleigroeve. We kijken rond in de museumwinkel, en lopen door het bos naar de kleigroeve. We kijken naar de mensen die aan het zoeken zijn, en doen zelf ook een beetje mee. Ik heb geen zin in die zwarte klei, en kijk bovenaan en vind een versteende zee-egel. Na het schoonmaken van de schoenen - aan alles is gedacht daar - zetten we een route voor de terugweg uit. Die leidt ons langs Tørning mølle (wat mooi dat dit behouden blijft, ze organiseren er nu van alles, o.a. concerten en filmvoorstellingen), Råde strand en Flovt strand terug naar de camping.



8 opmerkingen:

  1. Ik geniet mee van prachtig Denemarken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie nog zo goed kunnen wamdelen. Zo zie je veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, prachtig. Heel leuk voor mij om zo'n onbekend land te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie maakten een mooie wandeling en wat ziet dat bord er lekker uit, helemaal mijn smaak van iets lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is best wel veel te doen bij Tørning mølle. Had ik niet verwacht van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was een mooie dag. Leuk die beelden in het water. Handig al die laarzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie natuur tijdens het eerste stuk van jullie wandeling.
    De schoenenschoonmaak ... wat goed zeg!
    Mooi dat zo'n oud gebouw nieuw leven ingeblazen wordt als cultuur- en conferentiecentrum.
    En leuk om te zien dat ik niet de enige ben die foto's maakt vanuit de auto ;-) Geeft een mooi inkijkje in de omgeving waar je geweest bent, vind ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen