dinsdag 8 augustus 2023

Dag 2 - Frederikssund, Frederiksværk og Hundested

Op de 2e dag rijden we naar 'boven', als eerste naar Frederikssund. Een leuk stadje, waar we ook een Hollandse Beemster koe tegenkomen. Daarna naar Frederiksværk, ook weer zo leuk en gezellig. We wilden nog bij een museum naar binnen, maar dat was net gesloten. Daarna reden we naar Hundested. Als je eens in de buurt bent, is dat echt een bezoek waard. Allerlei kunstenaars en kleine winkels hebben zich daar gevestigd in de oude visserij gebouwen, en de historie is overal te zien. En simpel, maar heerlijk eten kun je er ook.

Frederikssund




























Frederiksværk


















Hundested















































* Den glade ost = De vrolijke/blije kaas

** Når jeg bliver gammel, så vil jeg sidde på en bænk.... = Als ik oud mag worden, dan zal ik op een bank gaan zitten....

*** Bij de foto van de gekleurde kratten: toen ik de foto maakte, werd ik aangesproken door een oudere meneer. Hij zei dat de groentewinkel dicht was. En ik vertelde hem dat ik de kleuren zo leuk vond. Het is allemaal - halløj fra Mellemøsten - spul uit het Midden-Oosten zei hij toen. En schudde zijn hoofd dat iemand daar een foto van wilde maken....

**** Nøddebohuse Strand

***** Avonduitzicht vanuit de tent

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! Die knopen en wol: je kon je hart ophalen! Wat een leuke manden! En jullie staan er zelf ook op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatsen om te bezoeken. Daar was ook een groot insectenhotel, lijkt wel een appartementencomplex. En mooi die beschrijving op de bank. Leuk die reactie van die meneer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke winkeltjes!! En lekker eten. En mooi strand!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die foto's van strand en wat een mooie manden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi foto's en leuk om Hundested weer zo snel te zien.

    BeantwoordenVerwijderen